Condiții generale contractuale
Contractul încheiat pe baza acestui document nu va fi înregistrat (ulterior nu va fi accesibil, încheierea contractului se dovedește prin datele comenzii), se încheie numai în formă electronică, nu se consideră a fi contract încheiat în scris, este redactat în limba maghiară, nu se referă la codex de comportament. În cazul întrebărilor legate de funcționarea webshopului, de comenzi și de procedura livrării vă stăm la dispoziție la datele de contact specificate.
Aceste condiții generale contractuale se referă la raporturile de drept create în legătură cu pagina web a prestatorului de servicii (https://babaesgyerekcipo.hu/) și subdomeniile acesteia. Aceste condiții generale contractuale sunt accesibile în mod permanent (și pot fi descărcate oricând) de pe următoarea adresă: https://babaesgyerekcipo.hu//aszf.
Definiții;
Utilizator: Orice persoană fizică sau juridică, sau organizație, care beneficiază de serviciile prestatorului, încheie contract cu prestatorul.
Consumator: Utilizatorul, care procedează în calitate de persoană fizică în scopuri personale, fără a proceda în scopuri profesionale, de servici sau comerciale.
Antrepriză: Persoana, care procedează în scopuri profesionale, de serviciu sau comerciale.
Prestator: Acea persoană fizică sau juridică, sau organizație fără personalitate juridică, care încheie contract cu utilizatorul, prestează servicii legate de societate informației utilizatorului.
1. DATELE PRESTATORULUI:
Denumirea prestatorului: Baba és Gyerekcipő kft (srl)
Sediul prestatorului (și totodată locul soluționării plângerilor): 4024 Debrecen str. Rákóczi nr 1-5.
Data de contact a prestatorului, adresa de e-mail folosită în mod sistematic pentru a ține legătura cu solicitanții: info@babaesgyerekcipo.hu
Numărul de înregistrare în registrul comerțului al prestatorului: 0.
Codul fiscal al prestatorului: 25779400-2-09
Denumirea organului la care a fost înregistrat / organul, care a emis autorizația și numărul autorizației (dacă este):
Tribunalul din Debrecen
Numărul de telefon al prestatorului: +36 20 378 5665
Limba, în care a fost redactat contractul: maghiară.
Denumirea, adresa poștală, adresa electronică a prestatorului de webhosting:
ShopRenter.hu Kft. (SRL)
adresa: 4028 Debrecen str. Kassai nr 129
Numărul de telefon: 06704102535 06-1/234-5011
web: www.shoprenter.hu
2. DISPOZIȚII DE BAZĂ:
2.1. Problemele, care nu sunt reglementate prin aceste condiții generale contractuale și legate de interpretarea acestora vor fi soluționate conform Legii V din 2013 privind Codul Civil și conform Legii CVIII din 2001 privind unele probleme legate de serviciile comerciale electronice legate de societatea informației și conform prevederilor Ordonanței Guvernamentale 45/2014 (II.26) privind regulile detaliate ale contractelor încheiate între consumator și antrepriză. Dispozițiile relevante ale legislației în vigoare trebuie respectate de către părți și dacă acest lucru nu este specificat în contract.
2.2. Aceste condiții generale contractuale au intrat în vigoare în data de 11 decembrie 2020 și sunt valabile până la revocare. Prestatorul de servicii are dreptul să modifice unilateral condițiile generale contractuale (circumstanțe, care justifică modificările: schimbarea reglementărilor legale, intereselor comerciale și modificări legate de firmă). Modificările vor fi publicate pe pagina web de către Prestator și înștiințează utilizatorii înregistrați sau, care au efectuat cumpărături în trecut prin e-mail, - pe baza acestor înștiințări utilizatorul are dreptul de a contramanda contractul sau de a desface contractul. Modificările nu afectează contractele încheiate mai de mult, adică modificările nu au efecte retroactive.
2.3. Prestatorul își rezervă toate drepturile legate de pagina web și de oricare fragment al paginii web și legate de distribuirea conținuturilor prezentate pe pagină și a paginii web în sine. Este interzisă descărcarea, stocarea electronică, prelucrarea și valorificarea conținuturilor prezentate pe pagină, sau a oricăror fragmente ale acestora fără acordul scris al Prestatorului.
3. ÎNREGISTRARE/CUMPĂRARE
3.1. Utilizatorul pe parcursul înregistrării/cumpărării este obligat să furnizeze datele sale personale proprii reale. În cazul în care pe parcursul înregistrării sau cumpărării utilizatorul a furnizat date false, sau datele altor persoane, atunci contractul este nul. Prestatorul nu răspunde în cazul în care utilizatorul beneficiază de serviciile sale folosind datele altor persoane, sau date false.
3.2. Prestatorul nu își asumă nici o răspundere pentru întârzierile sau alte probleme generate de furnizarea greșită au inexactă a datelor. Însă prestatorul de servicii aduce la cunoștința utilizatorului faptul că după confruntarea cu utilizatorul și după ce a identificat în mod clar utilizatorul poate modifica datele introduse în mod greșit în comandă, ca facturarea și livrarea să se desfășoară fără probleme.
3.3. Prestatorul de servicii nu își asumă nici o răspundere pentru daunele cauzate de faptul că utilizatorul și-a uitat parola, sau și-a furnizat parola unor persoane neutorizate, nici pentru cazurile în care parola utilizatorului devine accesibilă terțelor persoane fără vina prestatorului (dacă există înregistrare pe pagină).
4. CATEGORIA PRODUSELOR ȘI SERVICIILOR, CARE POT FI CUMPĂRATE
4.1. Produsele afișate pe paigna web pot fi comandate online prin webshop (sau în unele cazuri prin telefon). Prețurile afișate ale produselor sunt exprimate în forinți, sunt prețuri brute (deci includ tva-ul prevăzut de lege, dacă prestatorul facturează fără tva, atunci prețurile sunt sumele, care trebuie achitate), dar nu includ taxele privind plata și transportul. Nu se pretind cheltuieli privind împachetarea, cu excepția cazurilor în care utilizatorul solicită împachetare specială ornamentală.
4.2. În webshop prestatorul afișează în mod detaliat denumirea, descrierea produsului și afișează o poză cu produsul (dacă acest lucru este posibil).
4.3. În cazul în care se introduce un preț promoțional, prestatorul va informa utilizatorii specificând exact fără lipse detaliile promoției și durata exactă a acesteia.
4.4. În cazul în care în pofida tuturor măsurilor de precauție ale prestatorului în mediul grafic al webshopului se afișează un preț greșit, care diferă în mod semnificativ de prețul bine cunoscut al produsului, sau din cauza unor erori apărute în sistem, se afișează un preț de 0 forinți sau 1 forint, atunci prestatorul nu este obligat să confirme prețul greșit, are dreptul de a respinge oferta, și are dreptul să ofere produsul la prețul corect, caz în care utilizatorul are dreptul să renunțe la cumpărare. Atunci vorbim despre diferență de preț semnificativă, dacă prețul afișat greșit reprezintă o diferență mai mare de +50% față de prețul de piață al produsului, însă atragem atenția utilizatorilor asupra faptului că disproporționalitatea semnificativă de preț e o concepție, care nu este definită de lege (Codul Civil paragraful 6:98)
4.5. În cazul afișării unui preț greșit prezentat în punctul 4.4 există o disproporționalitate semnificativă între prețul afișat și prețul real al produsului, care poate fi observată și de către un consumator de rând. Conform Legii V din 2013 privind Codul Civil un contract se încheie pe baza voinței comune și reciproce ale părților. În cazul în care părțile nu se pot înțelege în ceea ce privește condițiile contractuale, dacă nu există declarația care să exprime voința comună și reciprocă a părților, atunci nu putem vorbi despre contract încheiat în mod valabil, prin care se dobândesc drepturi și obligații.
5. MODUL DE ÎNAINTARE A COMENZII
5.1. Utilizatorul după înregistrare intră în webshop, sau poate începe cumpărăturile și fără înregistrare.
5.2. Utilizatorul setează numărul bucăților produsului sau produselor, pe care dorește să le cumpere.
5.3. Utilizatorul introduce în coș produsele alese. Utilizatorul oricând poate vizualiza conținutul coșului dând click pe iconița „coș”.
5.4. Dacă nu doriți să cumpărați alte produse, atunci verificați numărul de bucăți al produselor, pe care doriți să le cumpărați. Dând click pe iconița „ștergere – X” puteți șterge conținutul coșului. Pentru a stabili cantitatea definitivă utilizatorul dă click pe iconițele „+” și „-”.
5.5. Utilizatorul specifică adresa de livrare, apoi modul de transport și modul de plată, care pot avea următoarele tipuri:
5.5.1. Moduri de plată:
Plata în sistem ramburs: În cazul în care produsul comandat va fi livrat prin curier sau coletărie utilizatorul are posibilitatea ca să plătească suma finală a comenzii prin numerar sau prin card bancar curierului sau angajatului coletăriei la preluarea produselor comandate.
Prin transfer: Utilizatorul este obligat să transfere prețul produselor comandate în termen de 3 zile în contul specificat în mail. După ce suma a intrat în contul prestatorului utilizatoruș are dreptul de a prelua produsele în modul specificat de el.
Online prin card: Utilizatorul are posibilitatea ca să achite prețul comenzii online prin card bancar prin intermediul sistemului securizat al prestatorului.
Barion:
Plățile online prin card sunt realizate prin intermediul sistemului Barion. Datele cardului bancar nu ajung la comerciant. Firma Barion Payment SA este o instituție aflată sub supravegherea Băncii Naționale ale Ungariei, numărul autorizației: H-EN-I-1064/2013.
5.5.2. Cheltuieli de transport (sume brute):
Condiții de livrare și de plată:
Livrare la domiciliu prin curier cu virament anticipat: ( 2-5 zile lucrătoare ) 2490 Ft.
Taxa de predare: 450 Ft.
5.7. Suma finală, care apare după finalizarea comenzii și în scrisoarea de confirmare include toate cheltuielile. Conform Codului Civil paragraful 6:127 utilizatorul este obligat să verifice fără întârziere, dacă se poate în fața curierului pachetul, și în cazul în care depistează avarii, nu este obligat să preia pachetul. În cazul în care utilizatorul nu verifică pachetul încalcă contractul și va suporta consecințele acestuia (dificultatea de a dovedi starea produsului). Livrarea produselor se face în zilele lucrătoare între orele 8-17.
5.8. După furnizarea datelor utilizatorul își poate înainta comanda dând click pe butonul „înaintează comanda”, dar înainte de aceasta poate să verifice încă o dată corectitudinea datelor furnizate, și poate să trimită și o mențiune legată de comandă, sau poate să-și exprime dacă are alte dorințe legate de comandă trimitându-ne un mail.
5.9. Utilizatorul înaintând comanda declară că a luat la cunoștință că i s-au creat obligații de plată.
5.10 Corectarea datelor introduse în mod greșit: Utilizatorul înainte de a încheia procedura înaintării comenzii întotdeauna are posibilitatea să se întoarcă la faza anterioară, unde poate corecta datele introduse. Detaliat: Pe parcursul înaintării comenzii există posibilitatea de a vizualiza conținutul coșului, și de a modifica acesta în cazul în care coșul conține o cantitate greșită, în acest caz utilizatorul în câmpul aflat în coloana „cantitate” poate corecta numărul bucăților dând un simplu click. În cazul în care utilizatorul dorește să șteargă produsele, care se află în coș, atunci va da click pe butonul „X” „ștergere”. Utilizatorul pe parcursul elaborării și înaintării comenzii are posibilitatea în mod continuu de a modifica datele.
5.11. Utilizatorul după înaintarea comenzii primește o confirmare prin mail. În cazul în care această confirmare nu ajunge la utilizator în termen de cel târziu 48 de ore, calculate de la data înaintării comenzii, utilizatorul va fi exonerat de obligațiile contractuale. Comanda și confirmarea acesteia atunci sunt considerate primite de către utilizator sau prestator, când devin accesibile acestor părți. Prestatorul nu răspunde pentru neprimirea la termen a confirmării în cazul în care utilizatorul a furnizat o adresă de e-mail greșită pe parcursul înregistrării, sau dacă cutia sa poștală este plină, și din această cauză nu poate primi mailuri.
5.12. Utilizatorul a luat la cunoștință faptul că confirmarea specificată în punctul anterior este numai o confirmare automată, pe baza acesteia nu se crează relație contractuală. Contractul atunci se consideră a fi încheiat, când prestatorul după confirmarea specificată în punctul de mai sus notifică utilizatorul printr-un nou mail privind detaliile comenzii și data estimată a livrării.
6. PRELUCRAREA ȘI LIVRAREA COMENZILOR
6.1. Prelucrarea comenzilor se face în timpul orelor de lucru. Și în afara oelor specificate pentru prelucrarea comenzilor pot fi înaintate comenzi, dar acestea vor fi prtelucrate numai în ziua lucrătoare următoare. Serviciul de relații cu clienții al prestatorului de fiecare dată confirmă pe cale electronică termenul în care poate livra comanda.
6.2. Livrările se efectuează în general în termen de 1-10 zile lucrătoare, calculate de la data încheierii contractului.
6.3. Pe baza contractului de vânzare-cumpărare prestatorul este obligat să transfere dreptul de proprietate al mărfii, iar cumpărătorul este obligat să preia marfa. Utilizatorul poate să-și modifice comanda sau să renunțe la comandă până când vânzătorul nu a predat comanda firmei de livrare, dar după aceasta utilizatorul a luat la cunoștință că numai prin dreptul de a contramanda poate modifica sau anula comanda.
6.4. Dacă vânzătorul este o antrepriză și cumpărătorul este un consumator, și vânzătorul se obligă ca să livreze marfa cumpărătorului, atunci responsabilitatea pentru daune atunci va fi transferată la cumpărător, când cumpărătorul, sau o persoană terță desemnată de către cumpărător va intra în posesia mărfii. Responsabilitatea pentru daune se transferă la cumpărător în momentul predării mărfii la transportator, dacă transportatorul a fost angajat de către cumpărător, cu excepția cazului în care transportatorul a fost recomandat de către vânzător.
6.5. În cazul în care vânzătorul este o antrepriză și cumpărătorul este un consumator, dacă părțile nu se înțeleg altfel, vânzătorul (conform acestor condiții generale contractuale: prestatorul) este obligat ca imediat după încheierea contractului, dar nu mai târziu de 30 de zile să pună la dispoziția cumpărătorului (utilizatorului) marfa.
6.6. În cazul întârzierii prestatorului utilizatorul are dreptul să stabilească un nou termen. Dacă vânzătorul nu își îndeplinește obligațiile nici în noul termen, cumpărătorul are dreptul de a desface contractul.
6.7. Utilizatorul are dreptul să desfacă contractul fără a stabili un nou termen, dacă:
a) prestatorul a refuzat executarea contractului sau
b) dacă contractul – conform înțelegerilor părților sau conform destinației evidente a serviciului – ar fi trebuit executat într-un anumit moment, și nu altă dată.
6.8. Dacă prestatorul de aceea nu își îndeplinește obligațiile contractuale, pentru că produsul specificat în contract nu îi stă la dispoziție, atunci este obligat să înștiințeze utilizatorul privind această situație, și să returneze imediat fără întârziere suma plătită de către utilizator.
6.9. Prestatorul atrage atenția utilizatorului asupra faptului că în cazul în care utilizatorul nu preia produsele livrate conform prevederilor contractului (indiferent de modul de plată) încalcă prevederile contractului.
Conform Codului Civil (paragraful 6:142) partea care prin încălcarea prevederilor contractuale provoacă daune celeilalte părți, este obligată să despăgubească cealaltă parte.
Este exonerată de răspundere, dacă dovedește faptul că încălcarea prevederilor contractuale a fost provocată din cauze, pe care nu le poate controla, și care în momentul încheierii contractul nu au fost previzibile, și această circumstanță nu a putut fi înlăturată, și nici producerea daunei nu putea fi evitată.
Sub pretextul despăgubirii trebuie plătită dauna cauzată în legătură cu serviciul. În cazul în care încălcarea prevederilor contractuale a fost voluntară, prestatorul trebuie să plătească suma întreagă a daunei.
Acest lucru înseamnă că prestatorul – în cazul în care utilizatorul nu semnalează intenția sa de a contramanda contractul – poate pretinde de la utilizator să-i plătească cheltuielile legate de procurarea, depozitarea și transportul (tur-retur) produselor.
Prestatorul atrage atenția utilizatorilor asupra faptului că pentru a-și exercita drepturile astfel dobândite va apela la serviciile avocaților săi, astfel utilizatorul va plăti și cheltuielile juridice inclusiv alte cheltuieli (de exemplu cheltuielile privind procedurile civile nelitigioase de recuperare a banilor).
7. DREPTUL LA CONTRAMANDARE
7.1. Conform prevederilor Ordonanței Guvernamentale 45/2014 (II.26) privind regulile detaliate ale contractelor încheiate între consumator și antrepriză și conform directivei 2011/83/UE a Parlamentului și Consiliului European consumatorul poate contramanda contractul și are dreptul să trimită înapoi produsul fără a da nici o explicație timp de 14 zile calculate de la data primirii în mână a produsului.
Dacă antrepriza nu efectuează prezenta informare, atunci această perioadă de 14 zile, în care consumatorul are dreptul la contramandare se prtelungește cu 12 luni. Dacă prestatorul efectuează informarea după expirarea termenului de 14 zile calculat de la data încheierii contractului, dar în termen de 12 luni, atunci termenul în care consumatorul are dreptul la contramandare va fi 14 zile calculate de la data efectuării informării.
7.2. Consumatorul își poate exercita dreptul la contramandare prin înaintarea unei declarații ferme a cărei formular este specificat în anexa 2 a Ordonanței Guvernamentale 45/2014 (II.26).
7.3. Termenul în care consumatorul poate contramanda contractul este de 14 zile calculate de la data în care consumatorul, sau o persoană terță desemnată de acesta preia produsul.
7.4. Consumatorul are dreptul la contramandare și în perioada dinre data în care a încheiat contractul, și data de preluare a produsului.
7.5. Cheltuielile legate de înapoierea produsului vor fi suportate de către consumator, pentru că antrepriza nu s-a angajat la suportarea acestei cheltuieli.
7.6. În cazul exercitării dreptului la contramandare consumatorul în afara cheltuielilor înapoierii produsului nu trebuie să suporte alte cheltuieli.
7.7. Consumatorul nu are dreptul la contramandare în cazul produselor personalizate în exclusivitate la persoana consumatorului la cererea expresă a consumatorului respectând dispozițiile acestuia.
7.8. Consumatorul nu are dreptul la contramandare nici în cazurile următoare:
a. în cazul unui contract al cărui obiect este prestarea unui serviciu după terminarea prestării serviciului în întregime, dacă antrepriza a efectuat prestarea serviciilor la cererea expresă anticipată a consumatorului cu acordul anticipat al acestuia, și consumatorul a luat la cunoștință faptul că după terminarea prestării serviciilor în întregime își pierde dreptul la contramandare,
b. în cazul produselor sau serviciilor, a căror prețuri depind de fluctuațiile pieței de capital inclusiv în perioada în care există dreptul de contramandare, și acest lucru nu se poate influența de către antrepriză,
c. în cazul produselor alterabile sau cu termenul de expirare scurt,
d. în cazul produselor, care au un ambalaj închis, și care din motive de igienă sau de protecția sănătății nu pot fi înapoiate după desfacerea ambalajului,
e. în cazul produselor, care datorită naturii lor după predare se amestecă definitiv cu alte produse,
f. în cazul băuturilor alcoolice, ale căror valoare depinde de fluctuația pieței, și nu poate fi influențată de către antrepriză, și în cazul cărora părțile s-a înțeles în legătură cu prețul lor în momentul încheierii contractului, dar predarea acestora se face numai după 30 de zile calculate de la data încheierii contractului,
g. în cazul contractelor de prestări servicii în cazul cărora antrepriza se deplasează la consumator la cererea acestuia în scopul efectuării unor lucrări urgențe de reparații sau de întreținere,
h. în cazul înregistrărilor audio sau video sau softverelor informatice sigilate dacă după predare consumatorul a desfăcut sigilul,
i. În cazul ziarelor, revistelor și publicațiilor periodice, cu excepția celor care sunt livrate pe baza unui contract cu abonatul
j. în cazul contractelor încheiate în urma unor licitații publice,
k. în cazul contractelor al căror obiect este cazare, transport, închirieri autovehicule, servicii legate de servirea meselor, activități de timp liber cu excepția serviciilor de închirieri imobile în scop de locuință, dacă în contract a fost specificat un termen fix pentru livrare
l. în cazul conținuturilor digitale, care nu sunt stocate pe mijloace de stocare fixe ale informațiilor, dacă antrepriza a început prestarea serviciilor cu acordul anticipat expres al consumatorului și consumatorul în același timp a declarat că a luat la cunoștință că după începerea prestării serviciilor își pierde dreptul la contramandare.
7.9. Prestatorul după sosirea declarației de contramandare conform prevederilor legale amintite mai sus va returna consumatorului suma plătită inclusiv cheltuielile de transport în cel mai scurt timp posibil, dar cel târziu în termen de 14 zile calculate de la data când a luat la cunoștință contramandarea.
7.10. Pe parcursul returnării banilor se va aplica același mod de plată, ca și în cazul tranzacției inițiale, cu excepția cazului, în care consumatorul își dă acordul expres la aplicarea unui alt mod de plată. Consumatorul nu va suporta nici o cheltuială în plus, care se datorează alegerii acestui mod de plată.
7.11. Consumatorul este obligat să retrimită mărfurile fără întârzieri nejustificate, dar în nici un caz mai târziu de termenul de 14 zile calculate de la data trimiterii înștiințării privind contramandarea sau să predea la adresa prestatorului.
7.12. Consumatorul în cazul în care contramandarea se face în scris ajunge, dacă trimite declarația în termen de 14 zile.
7.13. Consumatorul atunci se încadrează în termen, dacă trimite înapoi sau predă prestatorului produsul înainte de expirarea termenului de 14 zile. Înapoierea se consideră a fi efectuată în termen, dacă consumatorul expediază marfa înainte de expirarea termenului.
7.14.Consumatorul va suporta exclusiv numai cheltuielile înapoierii produsului.
7.15. Prestatorul nu este obligat să suporte surplusul de cheltuieli, care provine din alegerea unui mod de transport diferit, decât cel obișnuit.
7.16. Prestatorul poate amâna plata până când nu a primit înapoi mărfurile, sau până când Consumatorul nu i-a dovedit faptul că i-a trimis înapoi mărfurile. Dintre aceste două date trebuie ținut cont de data, care este precedentă față de cealaltă.
7.17. În cazul în care consumatorul dorește să-și exercite dreptul de a contramanda, atunci poate semnala acest lucru în scris folosind datele de contact ale prestatorului (chiar și cu ajutorul formularului atașat), prin telefon, sau personal. În cazul în care comunicarea se face prin poștă, vom lua în considerare data expedierii, iar în cazul comunicări prin telefon, data apelului. Consumatorul poate înapoia prestatorului produsele comandate prin poștă sau prin curier.
7.18. Consumatorul răspunde numai pentru folosirea produsului în perioada, care depășește timpul necesar pentru constatarea proprietăților, caracteristicilor și capacității de a funcționa a produsului.
7.19. Ordonanța Guvernamentală nr 45/2014 (II.26) privind regulile detaliate ale contractelor încheiate între consumatori și antreprenori se poate accesa aici.
7.20 Directiva nr 2011/83/UE a Parlamentului și Consiliului European poate fi accesat aici.
7.21. Consumatorul are dreptul să contacteze prestatorul și în legătură cu alte reclamații la datele de contact specificate în aceste condiții generale contractuale.
7.22. Numai utilizatorii considerați consumatori conform Codului Civil au dreptul la contramandare.
7.23. Antreprenorii, adică persoanele, care procedează în scopuri profesionale, de servici sau comerciale nu au dreptul la contramandare.
7.24. Modul de procedură a exercitării dreptului de contramandare:
7.24.1. În cazul în care consumatorul dorește să-și exercite dreptul la contramandare, este obligat ca să semnaleze această intenție prestatorului folosind datele de contact al prestatorului.
7.24.2. Consumatorul atunci își exercită dreptul de contramandare la termen, dacă expediază declarația de contramandare înainte de expirarea termenului de 14 zile. În cazul în care comunicarea se face în scris este de ajuns să trimită declarația de contramandare în termen de 14 zile. În cazul trimiterii prin poștă se ia în considerare data expedierii, iar în cazul comunicării e-mail sau telefon se va lua în considerare data și ora apelului telefonic sau data și ora trimiterii mailului.
7.24.3. Consumatorul în cazul în care își exercită dreptul de contramandare este obligat ca să expedieze produsul la adresa prestatorului fără întârziere, dar cel târziu în termen de 14 zile calculate de la data comunicării declarației de contramandare. Termenul se consideră a fi respectat în cazul în care a expediat produsul înainte de expirarea termenului de 14 zile (adică nu trebuie ca marfa să sosească la destinație în termen de 14 zile). Consumatorul va suporta cheltuielile legate de înapoierea produselor, ca și urmare a contramandării.
7.24.4. Însă prestatorul nu este obligat să suporte surplusul de cheltuieli apărut în urma alegerii de către consumator a unui mod diferit de modul obișnuit de transport, care este cel mai ieftin. Consumatorul își poate exercita dreptul de contramandare și în perioada dintre data încheierii contractului și data preluării produsului.
7.24.5. În cazul în care se vând mai multe produse, dacă transportul produselor se face în date diferite, atunci termenul de contramandare va fi 14 zile calculate de la data livrării ultimului produs sau ultimului articol al unui produs.
8. Garanție
Executare greșită
Partea obligată atunci execută greșit, dacă serviciul în momentul livrării nu corespunde cerințelor stabilite de lege sau de contract. Partea obligată nu execută greșit, dacă persoana îndreptățită a cunoscut defectul în momentul încheierii contractului, sau dacă în momentul încheierii contractului a trebuit să cunoască defectul.
În contractele încheiate între consumator și antrepriză sunt considerate nule acele condiții, în care deviază de la condițiile prezentului capitol referitoare la garanție și garantarea calității în defavoarea consumatorului.
Utilizator care se consideră a fi o antrepriză: persoana, care procedează în scopuri profesionale, de serviciu sau comerciale.
Garantarea calității
8.1. Când își poate exercita consumatorul dreptul la despăgubire referindu-se la garantarea calității?
Utilizatorul în cazul executării greșite a prestatorului poate să-și exercite dreptul la despăgubire referindu-se la garantarea calității conform Codului Civil.
8.2. Care sunt drepturile utilizatorului legate de garantarea calității?
Utilizatorul – la alegere – referindu-se la garantarea calității poate solicita următoarele: reparație sau schimbare cu excepția cazurilor în care solicitarea aleasă a utilizatorului este imposibilă sau dacă ar genera antreprizei o cheltuială neproporțional de mare.
Dacă nu a solicitat sau nu a putut solicita repararea sau schimbarea, atunci poate solicita o reducere de preț proporțională cu defectul, sau și utilizatorul poate solicita repararea defectului de la o persoană terță la cheltuiala antreprizei, - sau în cel mai rău caz – poate contramanda contractul.
Utilizatorul poate să-și modifice alegerea făcute și să solicite un alt mod de despăgubire, decât cea aleasă inițial, dar va suporta cheltuielile generate de această modificare, cu excepția dacă această modificare a fost justificată, sau dacă din cauza antreprizei a fost nevoit să efectueze modificarea.
8.3. Care este termenul limită în care utilizatorul poate solicita despăgubire referindu-se la garantarea calității?
Utilizatorul (dacă se consideră a fi consumator) are obligația de a anunța prestatorul imediat după ce a depistat un defect, dar nu mai târziu, decât în termen de 2 luni calculate de la depistarea defectului. Totodată vă atragem atenția asupra faptului că după expirarea termenului de prescripție de 2 ani (în cazul produselor folosite și în cazul antreprizelor 1 an) nu mai aveți posibilitatea de a solicita despăgubire referindu-vă la garantarea calității.
8.4. Față de cine puteți exercita dreptul la despăgubire referindu-vă la garantarea calității?
Utilizatorul față de prestator își poate exercita dreptul la despăgubire referindu-se la garantarea calității.
8.5. Care sunt celelalte condiții ale exercitării dreptului la despăgubire referindu-vă la garantarea calității (în cazul în care sunteți considerați a fi consumator)?
În termen de 6 luni calculate de la data livrării exercitarea dreptului la despăgubire în legătură cu garantarea calității nu are alte condiții, decât comunicarea solicitării, dacă utilizatorul dovedește faptul că furnizorul produsului sau serviciului este prestatorul, care ține în funcțiune webshopul. După expirarea termenului de 6 luni însă utilizatorul este obligat să dovedească faptul că defectul depistat de utilizator a existat și în momentul livrării.
Garanția produselor
8.6. Când își poate exercita utilizatorul dreptul la despăgubire referindu-se la garanția produselor?
În cazul defectelor bunurilor mobile (produselor) utilizatorul – la alegere – poate solicita despăgubire referindu-se la garanția produselor sau la garantarea calității.
8.7. Care sunt drepturile consumatorului în cazul în care solicită despăgubire referindu-se la garanția produsului?
Consumatorul dacă se referă la garanția produsului poate solicita numai repararea sau schimbarea produsului defect.
8.8. Care sunt cazurile în care produsul se consideră a fi defectuos?
Produsul atunci se consideră a fi defectuos, dacă nu corespunde cerințelor de calitate aflate în vigoare în momentul vânzării, sau dacă nu deține proprietățile specificate în descrierea furnizată de producător.
8.9. Care este termenul în care consumatorul poate solicita despăgubire referindu-se la garanția produsului?
Consumatorul își poate exercita dreptul de a solicita despăgubire referindu-se la garanția produsului în termen de 2 ani calculați de la data în care producătorul a vândut produsul. Cu expirarea acestui termen consumatorul ăși pierde acest drept.
8.10. Față de cine și în ce condiții puteți exercita dreptul la despăgubire referindu-vă la garanția produsului?
Numai de la producătorul produsului puteți solicita despăgubire referindu-vă la garanția produsului. În acest caz consumatorul trebuie să dovedească faptul că produsul are defecțiune.
8.11. Producătorul (comerciantul) când este exonerat de obligațiile sale legate de garanția produsului?
Producătorul (comerciantul) numai atunci este exonerat de obligațiile sale legate de garanția produsului, dacă poate dovedi faptul că:
- a produs sau a comercializat produsul în afara activității sale comerciale, sau
- conform stării de astăzi a științei și tehnicii defectul nu a putut fi descoperit în momentul comercializării sau
- defectul produsului a fost generat de aplicarea unei legi sau unei prevederi oficiale obligatorii.
Este suficient ca producătorul (comerciantul) să dovedească existența unei singure condiții dintre cele enumerate mai sus pentru a fi exonerat de răspundere.
Vă atrag atenția asupra faptului că nu puteți să solicitați despăgubire pentru același defect referindu-vă și la garanția produsului și la garantarea calității paralel în același timp.
Însă dacă ați solicitat despăgubire referindu-vă la garanția produsului și produsul a fost schimbat sau reparat, atunci în legătură cu produsul schimbat sau cu partea reparată a produsului puteți să solicitați despăgubire de la producător referindu-vă la garantarea calității.
8.12. Prestatorul nu răspunde pentru daunele intervenite după transferarea responsabilității și care sunt cauzate de folosirea neatentă sau necorespunzătoare sau de suprasolicitarea produsului, sau de circumstanțele necorespunzătoare a folosirii produsului sau de folosirea produsului cu altă destinație, decât cea specificată.
9. PROCEDURA ÎN CAZUL RECLAMAȚIILOR LEGATE DE GARANȚIE (ÎN CAZUL UTILIZATORILOR CONSIDERAȚI A FI CONSUMATORI)
9.1. Condițiile contractului încheiat între un antreprenor și un consumator nu pot devia de prevederilor ordonanței în defavoarea consumatorului.
9.2. Consumatorul are obligația de a dovedi încheierea contractului (prin factură sau doar prin chitanță).
9.3. Cheltuielile privind obligația de a oferi garanție vor fi suportate de către prestator (Codul Civil paragraful 6:166)
9.4. Prestatorul este obligat să încheie un proces verbal privind reclamația consumatorului referitoare la garanție.
9.5. Copia procesului verbal trebuie pusă la dispoziția consumatorului fără întârziere.
9.6. Dacă prestatorul nu poate să dea declarație în legătură cu solicitarea de despăgubire a consumatorului legată de garanția produsului sau garantarea calității în momentul înaintării reclamației, este obligat să înștiințeze consumatorul în termen de 5 zile lucrătoare într-un mod verificabil – această înștiințare în cazul respingerii solicitării trebuie să includă motivul respingerii și trebuie să atragă atenția asupra posibilității de a apela la comisia de mediere.
9.7. Prestatorul este obligat să păstreze procesul verbal timp de 3 ani calculați de la data întocmirii acestuia, și să prezinte acesta la solicitarea organelor de control.
9.8. Prestatorul trebuie să se străduiască ca să efectueze reparația sau schimbul în termen de cel mult 15 zile. Dacă durata reparației sau schimbului depășește 15 zile, atunci prestatorul este obligat să informeze consumatorul privind durata estimată a reparației sau schimbului.
10. DISPOZIȚII MIXTE
10.1. Prestatorul are dreptul să angajeze colaboratori pentru a desfășura activitatea prin care își îndeplinește obligațiile. Prestatorul răspunde pentru comportamentul abuziv al colaboratorilor săi, parcă el însuși ar fi comis comportamentul abuziv.
10.2. Dacă oricare dintre aceste condiții generale contractuale devine nul, ilegal sau neexecutabil, acest lucru nu afectează valabilitatea, legalitatea sau executabilitatea celorlaltor condiții.
10.3. În cazul în care prestatorul nu își exercită drepturile stabilite în condițiile generale contractuale, acest lucru nu înseamnă că a renunțat la drepturile sale. Renunțarea la oricare drept este valabilă numai în cazul în care aceasta este exprimată prin declarație scrisă. Faptul că prestatorul cu o anumită ocazie nu insistă pentru respectarea unei condiții importante dintre condițiile generale contractuale, acest lucru nu înseamnă că renunță la acest drept, și ulterior are dreptul să insiste pentru respectarea strictă a condiției respective.
10.4. Prestatorul și utilizatorul vor încerca să rezolve disputele juridice pe cale pașnică.
10.5. Părțile stabilesc faptul că webshopul prestatorului funcționează în Ungaria, deci și lucrările de întreținere ale acestuia sunt efectuate în Ungaria. Deoarece pagina este accesibilă și din alte țări, utilizatorii trebuie să ia la cunoștință faptul că în relația lor cu prestatorul se aplică legislația Ungariei. În cazul în care utilizatorul este consumator, atunci conform Codului de Procedură Civilă paragraful 26 aliniatul (1) disputele juridice sunt de competența judecătoriei în a cărei rază teritorială se află domiciliul din interiorul Ungariei al pârâtului (consumatorului).
10.6. Prestatorul în privința accesibilității produselor aflate în webshop nu aplică condiții generale diferite în funcție de cetățenia, domiciliul sau locul de reședință al utilizatorului.
10.7. Prestatorul – în privința modurilor de plată acceptate de către el – nu aplică condiții diferite referitoare la operațiunea de plată în funcție de cetățenia, domiciliul, locul de reședință al utilizatorului, nici în funcție de locul în care se administrează contul, din care se efectuează plata, nici în funcție de locul de reședință al băncii, nici în funcție de locul în care instrumentul de plată a fost emis, dacă acest loc se află în interiorul Uniunii Europene.
10.8. Prestatorul corespunde cerințelor prevăzute de Ordonanța 2018/302 a Parlamentului și Consiliului European privind modificarea directivei 2009/22/CE, și ordonanței 2017/2394 (UE) și Ordonanței 2006/2004/CE și privind limitarea nejustificată a conținuturilor în funcție de teritoriu, sau alte forme de discriminare în funcție de cetățenia, domiciliul sau locul de reședință al cumpărătorului.
11. MODUL DE SOLUȚIONARE AL RECLAMAȚIILOR (ÎN CAZUL UTILIZATORILOR CARE SUNT CONSIDERAȚI A FI CONSUMATORI)
11.1. Scopul webshopului nostru este de a onora toate comenzile la standarde înalte de calitate în așa fel încât cumpărătorul să fie foarte mulțumit. În cazul în care utilizatorul totuși are ceva reclamații în legătură cu contractul sau cu executarea acestuia, atunci poate să ne comunice reclamația prin numărul de telefon sau adresa de mail menționate mai sus, sau poate să ne trimită scrisoare prin poștă la adresa poștală menționată mai sus.
11.2. Prestatorul verifică imediat reclamația verbală și dacă este cazul remediază problemele. Dacă cumpărătorul nu este de acord cu modul de soluționare al reclamației, sau dacă nu este posibilă soluționarea imediată a reclamației, atunci prestatorul fără întârziere va încheia un proces verbal privind reclamația, și predă cumpărătorului o copie a acestuia.
11.3. Prestatorul va răspunde la reclamația scrisă în termen de 30 de zile. Va motiva respingerea reclamației. Va păstra procesul verbal încheiat în legătură cu reclamația și copia răspunsiului timp de 3 ani pentru a prezenta la solicitarea organelor de control.
11.4. Vă aducem la cunoștință faptul că în cazul respingerii reclamației vă puteți adresa autorităților sau comisiei de mediere după cum urmează:
11.5. Consumatorul poate apela la oficiul protecției consumatorului:
Conform Legii privind protecția consumatorilor paragraful 45/A aliniatele (1)-(3) și conform Ordonanței Guvernamentale numărul 387/2016 (XII.2) privind desemnarea organului pentru protecția consumatorului ghișeul unic al prefecturii va proceda în calitate de oficiu al protecției consumatorilor: https://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek
11.6. Consumatorul în cazul în care are reclamații poate apela la comisia de mediere, a cărei date de contact se găsesc în cele de mai jos:
Comisia de Mediere a Județului Baranya
adresa: 7625 Pécs str. Majorossy Imre nr 36
Numărul de telefon: (72) 507-154, (20) 283-3422
Numărul de fax: (72) 507-152
Președinte: Dr. Bércesi Ferenc
Adresa paginii web: www.baranyabekeltetes.hu
adresa de mail: info@baranyabekeltetes.hu; kerelem@baranyabekeltetes.hu
Comisia de Mediere a județului Bács-Kiskun adresa: 6000 Kecskemét bulevardul Árpád nr 4 adresa de corespondență: 6001 Kecskemét căsuța poștală 228 numărul de telefon: (76) 501-525; (76) 501-532; (70) 702-8403
Numărul de fax: (76) 501-538
Președinte: Dr. Horváth Zsuzsanna
Pagina web: www.bacsbekeltetes.hu
adresa electronică: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Comisia de Mediere a județului Békés
adresa: 5600 Békéscsaba Penza ltp 5
Numărul de telefon: (66) 324-976
Numărul de fax: (66) 324-976
Președinte: Dr. Bagdi László
Adresa web: www.bmkik.hu
adresa electronică: bekeltetes@bmkik.hu
Comisia de Mediere a județului Borsod-Abaúj-Zemplén
Adresa: 3525 Miskolc str. Szentpáli nr 1
Numere de telefon: (46) 501-091 (cazuri noi), 501-871 (cazuri aflate în curs de soluționare)
Președinte: Dr. Tulipán Péter
Adresa paginii web: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
Adresa e-mail: bekeltetes@bokik.hu
Comisia de mediere din Budapesta
Adresa: 1016 Budapesta Bd. Krisztina nr 99
Numărul de telefon: (1) 488-2131
Număr fax: (1) 488-2186
Președinte: Dr. Inzelt Éva Veronika
Adresa paginii web: https://bekeltet.bkik.hu/
Adresa e-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Comisia de Mediere din județul Csongrád-Csanád
Adresa: 6721 Szeged Bd. Párizsi nr 8-12.
Numărul de telefon: (62) 554-250/interiorul 118
Numărul de fax. (62) 426-149
Președinte: Dr. Horváth Károly
Adresa paginii web: www.bekeltetes-csongrad.hu
Adresa e-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Comisia de Mediere a județului Fejér
Adresa: 8000 Székesfehérvár piața Hosszúséta nr 4-6
Numărul de telefon: (22) 510-310
Numărul de fax: (22) 510-312
Președinte: Dr. Vári Kovács József
Adresa paginii web: www.bekeltetesfejer.hu
Adresa e-mail: bekeltetes@fmkik.hu, fmkik@fmkik.hu
Comisia de Mediere a județului Győr-Moson-Sopron
Adresa: 9021 Győr str. Szent István nr 10/a
Numărul de telefon: (96) 520-217
Președinte: Dr. Bagoly Beáta
Adresa paginii web: http://gymsmkik.hu/bekelteto
Adresa e-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Comisia de Mediere a județului Hajdú-Bihar
Sediul: 4025 Debrecen piața Petőfi nr 10
Locul soluționării problemelor: 4025 Debrecen, str. Vörösmarty nr 13-15
Numărul de telefon: (52) 500-710, (52) 500-745
Numărul de fax: (52) 500-720
Președinte: Dr. Hajnal Zsolt
Adresa paginii web: https://www.hbmbekeltetes.hu
Adresa e-mail: bekelteto@hbkik.hu
Comisia de Mediere a județului Heves
Adresa de corespondență: 3300 Eger căsuța poștală 440
Relații cu clienții: 3300 Eger str. Hadnagy nr 6 parter
Numărul de telefon: (36) 416-660/interiorul 105, numărul de fax: (36) 323-615
Președinte: Dr. Gondos István
Adresa paginii web: www.hkik.hu/content/bekelteto-testulet
Adresa de mail: bekeltetes@hkik.hu
Comisia de Mediere a județului Jász-Nagykun-Szolnok
Adresa: 5000 Szolnok parcul Verseghy 8 etajul III
Numărul de telefon: (20) 373-2570
Numărul de fax: (56) 370-005
Președinte: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
Adresa paginii web: https://www.iparkamaraszolnok.hu/ugyintezes/bekelteto-testulet
Adresa e-mail: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu
Comisia de Mediere a județului Komárom-Esztergom
Adresa: 2800 Tatabánya Fő tér 36
Numărul de telefon: (34) 513-010
Numărul de fax: (34) 316-259
Președinte: Dr. Bures Gabriella
Adresa paginii web: www.kemkik.hu/hu/bekeltet-otilde-testulet
Adresa e-mail: bekeltetes@kemkik.hu
Comisia de Mediere a județului Nógrád
Adresa: 3100 Salgótarján str. Alkotmány
Numărul de telefon: (32) 520-860
Numărul de fax: (32) 520-862
Președinte: Dr. Pongó Erik
Adresa paginii web: www.nkik.hu
Adresa e-mail: nkik@nkik.hu
Comisia de Mediere a județului Pest
Sediul: 1119 Budapesta str. Etele nr 59-61 etajul II 240.
Adresa de corespondență: 1364 Budapesta, căsuța poștală 81
Numărul de telefon: (1)-269-0703
Numărul de fax: (1)-269-0703
Președinte: Dr. Koncz Pál
Adresa paginii web: www.pestmegyeibekelteto.hu; www.panaszrendezes.hu
Adresa e-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Comisia de Mediere a județului Somogy
Adresa: 7400 Kaposvár str. Anna nr 6
Numărul de telefon: (82) 501-000
Numărul de fax: (82) 501-046
Președinte: Dr. Csapláros Imre
Adresa paginii web: https://www.skik.hu/bekelteto-testulet-a59
Adresa e-mail: skik@skik.hu
Comisia de Mediere a județului Szabolcs-Szatmár-Bereg
Adresa: 4400 Nyíregyháza str. Széchényi nr 2
Numărul de telefon: (42) 420-180
Numărul de fax: (42) 420-180
Președinte: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
Adresa paginii web: www.bekeltetes-szabolcs.hu
Adresa e-mail: bekelteto@szabkam.hu
Comisia de Mediere a județului Tolna
Adresa: 7100 Szekszárd str. Arany J nr 23-25
Numărul de telefon: (74) 411-661, (30) 664-2130
Numărul de fax: (74) 411-456
Președinte: Mónus Gréta
Adresa paginii web: https://www.tmkik.hu/hu/bekelteto-testulet_2
Adresa e-mail: bekeltett@tmkik.hu; kamara@tmkik.hu
Comisia de Mediere a județului Vas
Relații cu publicul: 9700 Szombathely str. Rákóczi Ferenc nr 23
Numărul de telefon: (94) 312-356, (94) 506-645, (30) 956-6708
Numărul de fax: (94) 316-936
Președinte: Dr. Kövesdi Zoltán
Adresa paginii web: www.vasibekelteto.hu
Adresa e-mail: pergel.bea@vmkik.hu
Comisia de Mediere a județului Veszprém
Adresa: 8200 Veszprém str. Radnóti nr 1
Numărul de telefon: (88) 814-121, (88) 814-111
Numărul de fax: (88) 412-150
Președinte: Dr. Herjavecz Klára
Adresa paginii web: www.bekeltetesveszprem.hu
Adresa e-mail: info@bekeltetesveszprem.hu
Comisia de Mediere a județului Zala
Adresa: 8900 Zalaegerszeg str. Petőfi nr 24
Numărul de telefon: (92) 550-513
Numărul de fax: (92) 550-525
Președinte: Dr. Molnár Sándor
Adresa paginii web: www.bekelteteszala.hu
Adresa e-mail: zmbekelteto@zmkik.hu
11.7. Competența comisiei de mediere este soluționarea disputelor juridice avute cu consumatorii fără procedură juridică. Sarcina comisiei de mediere este să încerce să medieze o înțelegere între părți în scopul soluționării disputei juridice avute cu consumatorul, și în cazul în care nu reușește acest lucru aduce o decizie pentru a asigura exercitarea drepturilor consumatorilor în mod rapid, eficient și ieftin. Comisia de mediere oferă consiliere prestatorului sau consumatorului în legătură cu drepturile consumatorilor și cu obligațiile prestatorului.
11.8. În cazul disputelor juridice legate de problematica protecției consumatorului apărute în legătură cu niște contracte transfrontaliere de vânzare-cumpărare sau de prestări servicii, comisia de mediere administrată de către camera desemnată de către ministrul responsabil pentru protecția consumatorilor este competentă.
11.9. Consumatorul, în cazul în care înaintează o reclamație poate beneficia de posibilitățile oferite de platforma online pentru soluționarea disputelor a Uniunii Europene. Pentru a folosi platforma aveți nevoie de o simplă înregistrare în sistemul Comisiei Europene dând click aici. După înregistrare trebuie să intrați în contul dumneavoastră și puteți înainta reclamația prin pagina web online, a cărei adresă este: http://ec.europa.eu/odr
11.10. Prestatorul în cadrul procedurii puse în mișcare de către comisia de mediere are obligația de a colabora, ceea ce înseamnă că este obligat să trimită întâmpinarea sa comisiei de mediere, și este obligat să asigure prezența unei persoane cu dreptul de mediere la audiere. În cazul în care sediul sau punctul de lucru al antreprizei este înregistrat în alt loc, decât județul, în care funcționează camera, care administrează funcționarea comisiei de mediere, atunci obligația de colaborare a antreprizei se referă la obligația de a oferi o posibilitate de a încheia o înțelegere în scris conform pretențiilor consumatorului.
11.11. În cazul în care consumatorul nu apelează la serviciile comisiei de mediere, sau medierea nu a fost reușită, atunci consumatorul are dreptul de a apela în instanță în scopul soluționării disputei. Procesul trebuie inițiat printr-o acțiune, care trebuie să includă următoarele informații:
judecătoria competentă
numele părților și reprezentanților săi, precum și domiciliul și calitatea acestora
dreptul, pe care dorește să-și exercite, prezentând faptele și probele acestora
datele, din care se poate constata competența și atribuțiile judecătoriei
Cererea expresă în care se solicită decizia judecătoriei.
Acțiunii trebuie anexat acel document, și copia acesuia, la care se referă, ca și probă.
12. DREPTURI DE AUTOR
12.1. Deoarece pagina web https://babaesgyerekcipo.hu se consideră a fi o operă protejată de dreptul de autor, este interzisă descărcarea, copierea, republicarea, sau folosirea în alt mod, stocarea electronică, prelucrarea și vânzarea conținuturilor sau unor părți ale acestora fără acordul scris al prestatorului.
12.2. Preluarea unor informații de pe pagina web https://babaesgyerekcipo.hu/ și din baza de date a acestuia, chiar și în cazul în care există acordul scris al autorului se poate numai dacă se face referire la această pagină web.
12.3. Prestatorul își rezervă toate drepturile referitoare la toate elementele ale serviciului său, denumirile domeniilor web, și subdomeniile acestora și spațiilor electronice publicitare existente pe această pagină.
12.4. Este interzisă adaptarea sau prelucrarea conținutului sau unor părți ale conținuturilor ale paginii web https://babaesgyerekcipo.hu/ înființarea abuzivă a numelor de utilizator și a parolelor, folosirea oricărei aplicații, prin care pagina web https://babaesgyerekcipo.hu/ poate fi modificată sau indexată.
12.5. Pagina web https://babaesgyerekcipo.hu/ este protejată de dreptul de autor, este interzisă folosirea acesteia cu excepția referințelor fără acordul scris al prestatorului.
12.6. Utilizatorul a luat la cunoștință faptul că în cazul folosirii neautorizate prestatorul are dreptul de a pretinde penalizare, a cărei sume sunt următoarele: 60.000 de forinți pentru fiecare imagine folosită și 20.000 forinți pentru fiecare cuvânt folosit. Utilizatorul a luat la cunoștință faptul că aceste penalități nu sunt exagerate și astfel citește pagina. În cazul în care au fost încălcate drepturile de autor, prestatorul va apela la serviciile unui notar public pentru a constata starea de fapt, și cheltuielile acestora vor fi suportate de către utilizatorul, care a încălcat prevederile legate de drepturile de autor.
13. POTECȚIA DATELOR
Buletinul informativ privind politica de confidențialitate a paginii web poate fi accesat pe următoarea pagină:
Debrecen, 11 decembrie 2020
Model pentru declarație de contramandare
Destinatar (nume, adresa poștală, adresa e-mail, numărul de fax, numărul de telefon): Baba és Gyerekcipő Kft., 4024 Debrecen, Rákóczi u. 1-5., info@babaesgyerekcipo.hu, +36 20 378 5665
Subsemnatul declară că renunță la cumpărare:
Data și ora înaintării comenzii / data și ora preluării
Numele consumatorului (consumatorilor):
Domiciliul consumatorului (consumatorilor):
Semnătura consumatorului (consumatorilor) (numai în cazul în care declarația se trimite în scris):
Data: